26 Şubat 2024’te Havana’da düzenlenen XXIV Festival del Habano’nun açılış basın toplantısında Habanos S.A. yeni “Vintage Habanos” yaşlanma programını resmen açıkladı. Bu yeni konsept, 2011 yılında başlatılan eski “Añejados” programının yerini almayı amaçlıyor. 4 yaşlanma seviyesi etrafında yapılandırılmıştır – Vintage 5, Vintage 10, Vintage 15 ve Gran Vintage. Bu makalede, bu yeni programın özelliklerini ve lansmanının nedenlerini keşfediyoruz.
Habanos Vintage: 4 yaşlanma seviyesi
“Vintage Habanos” programı, Küba purolarının yaşlanma sanatını geliştirmek için başlatıldı. Bu yeni sınıflandırma, puronun yuvarlanması ile gönderilmesi arasında geçen süreye dayanmaktadır ve tütün yapraklarının yaşı veya hasat tarihleri ile hiçbir ilgisi yoktur.
Yalnızca 5 ila 8 yaş arasındaki yaşlı purolara odaklanan önceki “Añejados” programının aksine Vintage programı, 4 iyi tanımlanmış yaşlanma seviyesiyle daha kesin bir hiyerarşi sunar:
5 ila 9 yaş arası vintage 5 puro.
10 ila 14 yaş arası vintage 10 puro.
15 ila 19 yaş arası vintage 15 puro.
Gran Vintage puroları 20 yıl veya daha uzun süredir.
Kontrollü bir yaşlanma süreci
Bu yaşlanma süreci Conseil Régulateur des Appellations d’Prot originaegees de Habanos tarafından sıkı bir şekilde kontrol edilmektedir. İkincisi, katı koşullara uyumu sağlar. Bunlar, 16°C ile 18°C arasında sabit bir sıcaklık, %65 ile %75 arasında kontrollü bir nem ve aromaları değiştirebilecek herhangi bir koku veya diğer kirleticilerden arındırılmış nötr bir ortamı içerir.
Ziyaret depolama modu da bu olgunlaşma döneminde önemli bir rol oynar. Purolar orijinal perakende kutularında, ahşap kasalarda veya demetlerinde saklanabilir. Ayrıca aromatik profillerini zenginleştirmek için sedir yaprakları veya kutularla temas halinde yaşlandırılabilirler.
Añejados programını neden değiştirmelisiniz?
2011 yılında başlatılan “Añejados” programı, 5 ila 8 yaş arası purolar sunmaktı. Bununla birlikte, program şeffaflık ve standardizasyon eksikliği nedeniyle eleştirildi. Ayrıca, kesin kategorizasyon eksikliği, tüketicilerin satın aldıkları puroların tam yaşını bilmelerini engelledi. Ek olarak, kesin kategorizasyon eksikliği, tüketicilerin satın aldıkları puroların tam yaşını bilmelerini engelledi.
Bu eleştirilerle karşı karşıya kalan Habanos S.A. yaklaşımını yeniden düşünmeye karar verdi. Yeni program “Vintage Habanos” artık açıkça tanımlanmış yaşlanma sürelerine sahip titiz bir sınıflandırmaya dayanıyor. Her aşama, yıllık denetimler yoluyla PDO Konseyi tarafından onaylanmış katı standartlara tabidir. Bu standardizasyon, puroların şarap severlere tatma deneyimini satın alma aşamasından itibaren tahmin etme fırsatı sunan benzersiz bir öngörülebilir aromatik imza geliştirmesini sağlar.
Neden eski purolara odaklanan bir program?
“Vintage Habanos” programı iki büyük zorluğun üstesinden gelir. Bir yandan, kontrollü bir yaşlanma süreci sayesinde garanti örnek kalitesini sağlar. Her puro, “vahşi” yaşlanmanın rastgele varyasyonlarından kaçınarak mükemmel bir şekilde düzenlenmiş koşullar altında saklanır.
Program aynı zamanda yıllarca beklemek zorunda kalmadan “yemeye hazır” puro satın almak isteyen artan tüketici talebini karşılamayı da amaçlamaktadır. Daha önce koleksiyonerler ve içeridekiler için ayrılmış bir deneyimi erişilebilir hale getirir.
Yaşlanmanın purolar üzerinde nasıl bir etkisi vardır?
Özellikle İsviçreli puro meraklıları tarafından takdir edilen eski purolar, olağanüstü yuvarlaklıkları, karmaşıklıkları ve aromatik derinlikleri ile ayırt edilir. Yaşlanma, aromatik paleti zenginleştirirken aromaları yumuşatır.
Yavaş, kontrollü oksidasyonun etkisi altında, tütünün organik bileşikleri gelişir: sert notalar (amonyak, acı) kaybolurken, karmaşık üçüncül aromalar ortaya çıkar. Bu şekilde, sert notaları azaltmak ve daha yumuşak aromaları ortaya çıkarmak için gereken minimum yaşlanma süresi 5 yıldır. Bu işlem aynı zamanda puroların değerini artırmaya da izin verir. Zamanla, kaliteleri daha rafine hale gelir ve nadirlikleri artar, bu da bazı örnekler özellikle aranır.
“Habanos Vintage” programı, “Gran Reserva” ve “Edicion Limitada” programlarını hem acemilere hem de bilenlere hitap edecek mükemmel yaşlanmış purolarla tamamlıyor. Eşsiz bir tada sahip rafine purolar sunarken yaşlanma sanatını geliştirir. tam aromatik potansiyellerini geliştirdi.
Trinidad Fundadores Vintage 10: sembolik bir prömiyer
Bu programı başlatmak için Habanos S.A., Trinidad Fundadores Vintage 10’u seçti. Başlangıçta “Añejados” programı için tasarlanan bu puro, yeni “Vintage Habanos” programında ilk vitola olmak üzere yeniden tahsis edildi.
Bu koleksiyondaki purolar en az üç yıl yaşlandırılmıştır. 10 yıl. Fransız şirketi S.T. Dupont ile işbirliği içinde üretilen yüce nemlendiricilerde sunulurlar. Her nemlendirici 55 ünite içerir ve XX. yüzyılın seyahat gövdelerinden ilham alan benzersiz bir tasarıma sahiptir.
Bu özel lansmanı kutlamak için, 1.000 numaralı kopya içeren bu koleksiyonun ilk 55 kopyası, prestijli Parisli moda evi Casablanca’nın kurucusu Charaf Tajer tarafından tasarlandı. Bu nemeler, sembolik logosunu Havana’nın mimarisinden ve sanatından ilham alan parlak renkler ve geometrik motiflerden oluşan bir paletle yeniden yorumlayarak Trinidad markasının estetiğini yeniler.
Her puro ayrıca özel bir halkaya sahiptir. “Vintage 10” etiketi, ürünün yaşlanma potansiyelini yansıtır. Bu katma değer, koleksiyondaki her kategori için mevcuttur:
Vintage 5 Gümüş yüzük.
Vintage 10 altın-bronz yüzük.
Vintage 15 Altın yüzük.
Gran Vintage 20 Altın parıltılı yüzük.
Habanos Vintage: kaliteye bağlılık
“Vintage Habanos” programı, Küba purolarının tarihinde yeni bir aşamayı temsil ediyor. Habanos S.A., yaşlanma sanatını erişilebilir hale getirerek, geleneksel know-how’ı piyasada duyulmamış kalite standartları ile birleştirerek puro severlere benzersiz bir deneyim sunuyor. Şirket ayrıca puro kültüründeki zamanın ve özgünlüğün yerini yeniden teyit ediyor.
Bu yaklaşım, şeffaflığı ve titiz yaşlanma koşullarıyla hitap ederken, aynı zamanda piyasadaki alımı hakkında da soruları gündeme getiriyor. Bu eski puroların lüks konumlandırmasının meraklıları, özellikle de son fiyat artışlarından etkilenenleri ikna edip etmeyeceği görülecektir.
Ayrıca böyle bir olayın ortaya çıkartılması birazda günümüz dünyasında lüx e yönelime doğru inanılmaz bir yükselişin olması ve ellerindeki sınırlı ürünleri daha yüksek fiyatlara tüketiciye buluşturmaları. Bu devasa viski firmalarında da böyle olmaya başladı. Son yıllarda yayınlanan şirket iç dinamikleri raporlarında yavaş yavaş viski firmaları daha lüxe yönelik ve bu yönde daha fazla pay alma savaşına girdiler. Orta tabakanın yok olduğu günümüz dünyasında ya en üsttekiler var ya en alttakiler. Üste hizmet verirsen alttakiler varı ve yoğu ile üstü taklit etmeye çalışacaklardır. Müthiş bir sistem günün sonunda cebinizden çıkacak paranın miktarı daha da artacak ve bu lüx standartını kaybetmemek için daha çok çalışacaksınız. Hepinize kolay gelsin.
*Tütütün tütün mamülleri sağlığa zararlıdır.
Murat Küçüksu